Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kolekce XVI - Jeruzalém(8)

3. 2. 2008

Izrael takový, jaký je ...

V této kolekci zdokumentoval Lumír Hanuš výstavbu kolejí první  jeruzalémské tramvajové linky, která má ovšem značný skluz. Podle původního plánu měly být práce dokončeny v prosinci 2004, Lumír však pořídil snímky o tři roky později (14/12/2007) a jak je z obrázků patrné, konec díla je v nedohlednu. A ještě jeden důležitý údaj:  Tramvaj se hebrejsky řekne rakévet  kala, což v překladu znamená lehký vlak.

.

Obrazek

Obr. 1. Začínáme na Herzlově hoře. Na informační ceduli je bílé na červeném napsáno, že zakončení prací je (či spíše bylo) plánováno na prosinec 2004.

.

Obrazek

Obr. 2:  Nacházíme se na ploše nad podzemním několikapatrovým parkovištěm. Ani toto dílo ještě není hotové, patra pod povrchem budou patrně čtyři. "Přelezl jsem k focení přes plot jako za dětských let, " upřesňuje Lumír. (Tak si jeho snímků považujme.)

.

Obrazek

Obr. 3:  Budoucí vstup do podzemního parkoviště vybavený schodištěm a   dvěma  výtahy.

.

Obrazek

Obr. 4:  Schodiště vedoucí do připravovaného podzemního parkoviště.

.

Obrazek

Obr. 5: Tudy budou vjíždět automobily do podzemních garáží.

.

Obrazek

Obr. 6:  Podzemí budoucího parkoviště.

.

Obrazek

Obr. 7: Takto vypadají světelné informační tabule v podzemním parkovišti.

.

Obrazek

Obr. 8: Vracíme se na povrch k budovaným  tramvajovým kolejím.  Zde je vyfotografován jejich začátek naproti hřbitovnímu vchodu na  Herzlově hoře.

.

Obrazek

Obr. 9:  Herzlova hora. Několik metrů odtud začíná kolejová trať.

.

Obrazek

Obr. 10:  Hotový krátký úsek dvoukolejné tratě(bez příslušenství).

.

Obrazek

Obr. 11:  Pohled od kolejí ke vchodu na hřbitov na Herzlově hoře.

.

Obrazek

Obr. 12.  Pohled ze stejného místa jako na předchozím snímku směrem dolů ke vzdálenému autobusovému nádraží..  Autor snímků Lumír Hanuš bude pokračovat ve fotografování  cestou podél těchto kolejí.

.

Obrazek

Obr. 13:  Po krátké  chůzi dolů pohled zpět k Herzlově hoře.

.

Obrazek

Obr. 14:  A jde se dál ...

.

Obrazek

 Obr. 15: Staví se za plného provozu. Velká budova vlevo patří dobročinné organizaci  Jad Sára (zaměřena je na pomoc nemocným a potiženým včetně půjčování berlí, vozíků a jiných pomůcek).

.

Obrazek

Obr. 16:  Další otočení o 180° a záběr vzdalující se Herzlovy hory.

.

Obrazek

Obr. 17: U budovy Jad Sára,  na křižovatce Molikovskij,  zde tato část kolejí vedoucí z Herlovy hory zatím končí.

.

Obrazek

Obr. 18: Od křižovatky Molikovskij je stavba přerušena. Lumír  popojel autobusem, vystoupil po dvou zastávkách a  pokračoval ve fotografování tam, kde je k vidění další úsek  stavby kolejí - na křižovatce Haafat.

.

Obrazek

Obr. 19:  Zde se kolejnice teprve připravují a distančně rozměřují.

.

Obrazek

Obr. 20:  Rozměřování kolejnic.

.

Obrazek

Obr. 21: Pohled přes křižovatku Haafat zpět od místa příjezdu.

.

Obrazek

Obr. 22: Kolejová trať pokračuje dál dalším úsekem, v pozadí  na pravé straně vidíme výškové hotely ...

.

Obrazek

Obr. 23: ... před nimiž tento úsek končí.

.

Obrazek

Obr. 24: Pohled od konce úseku před hotely  zpět.

.

Obrazek

Obr. 25: Po krátkém přerušení  pokládání kolejí pokračuje.

.

Obrazek

 Obr. 26:  Předchozí  snímek v detailu.

.

Obrazek

Obr. 27:  Další pohled zpět.

.

Obrazek

Obr. 28: Pouť kolejištěm pokračuje vstříc novým snímkům (29-31).

.

Obrazek

Obr. 29

.

Obrazek

Obr. 30

.

Obrazek

Obr. 31

.

Obrazek

Obr. 32: Opět jsme narazili na místo, kde pokládání kolejí  končí.

.

Obrazek

Obr. 33: Ještě pohled zpět a s tramvajovými kolejemi se v této kolekci prozatím definitivně rozloučíme. Čeká nás ovšem něco neméně ze stavebního hlediska zajímavého ...

.

 

Obrazek

Obr. 34: Lumír Hanuš pokračoval v v chůzi dál a k tomuto snímku uvedl: "Po stavbě kolejí  už  není ani památky, ale blížím se ke staveništi mostu pro tramvaje nad silničním vjezdem do Jeruzaléma od Tel Avivu."

.

Obrazek

Obr. 35: Vítají nás obří stavební jeřáby.

.

Obrazek

Obr. 36: Informační plakát prozrazuje, jaká bude konečná podoba tramvajového mostu. Z obrázku je zřejmé, proč se mu bude říkat Strunový most.

.

Obrazek

Obr. 37:  Jak jsme již uvedli, v zájmu získání zajímavého snímku musí fotograf občas překročit nějaký ten zákaz. Zde Lumír vstoupil potajmu  na začátek mostu na uzavřeném staveništi.

.

Obrazek

Obr. 38-40: Stavební jeřáby.

.

Obrazek

Obr. 39

.

Obrazek

Obr. 40

.

Obrazek

Obr. 41:  Nově budovaný most při pohledu na výjezd z Jeruzaléma.

.

Obrazek

Obr. 42: Jiný záběr mostu  nad  autostrádou ukázanou na předchozím obrázku.

.

Obrazek

Obr. 43:  Neobvyklý záběr přes stavební průzor na Strunový  most z opačné strany.