Kolekce XVI - Jeruzalém(8)
Izrael takový, jaký je ...
•
V této kolekci zdokumentoval Lumír Hanuš výstavbu kolejí první jeruzalémské tramvajové linky, která má ovšem značný skluz. Podle původního plánu měly být práce dokončeny v prosinci 2004, Lumír však pořídil snímky o tři roky později (14/12/2007) a jak je z obrázků patrné, konec díla je v nedohlednu. A ještě jeden důležitý údaj: Tramvaj se hebrejsky řekne rakévet kala, což v překladu znamená lehký vlak.
.
Obr. 1. Začínáme na Herzlově hoře. Na informační ceduli je bílé na červeném napsáno, že zakončení prací je (či spíše bylo) plánováno na prosinec 2004.
.
Obr. 2: Nacházíme se na ploše nad podzemním několikapatrovým parkovištěm. Ani toto dílo ještě není hotové, patra pod povrchem budou patrně čtyři. "Přelezl jsem k focení přes plot jako za dětských let, " upřesňuje Lumír. (Tak si jeho snímků považujme.)
.
Obr. 3: Budoucí vstup do podzemního parkoviště vybavený schodištěm a dvěma výtahy.
.
Obr. 4: Schodiště vedoucí do připravovaného podzemního parkoviště.
.
Obr. 5: Tudy budou vjíždět automobily do podzemních garáží.
.
Obr. 6: Podzemí budoucího parkoviště.
.
Obr. 7: Takto vypadají světelné informační tabule v podzemním parkovišti.
.
Obr. 8: Vracíme se na povrch k budovaným tramvajovým kolejím. Zde je vyfotografován jejich začátek naproti hřbitovnímu vchodu na Herzlově hoře.
.
Obr. 9: Herzlova hora. Několik metrů odtud začíná kolejová trať.
.
Obr. 10: Hotový krátký úsek dvoukolejné tratě(bez příslušenství).
.
Obr. 11: Pohled od kolejí ke vchodu na hřbitov na Herzlově hoře.
.
Obr. 12. Pohled ze stejného místa jako na předchozím snímku směrem dolů ke vzdálenému autobusovému nádraží.. Autor snímků Lumír Hanuš bude pokračovat ve fotografování cestou podél těchto kolejí.
.
Obr. 13: Po krátké chůzi dolů pohled zpět k Herzlově hoře.
.
Obr. 14: A jde se dál ...
.
Obr. 15: Staví se za plného provozu. Velká budova vlevo patří dobročinné organizaci Jad Sára (zaměřena je na pomoc nemocným a potiženým včetně půjčování berlí, vozíků a jiných pomůcek).
.
Obr. 16: Další otočení o 180° a záběr vzdalující se Herzlovy hory.
.
Obr. 17: U budovy Jad Sára, na křižovatce Molikovskij, zde tato část kolejí vedoucí z Herlovy hory zatím končí.
.
Obr. 18: Od křižovatky Molikovskij je stavba přerušena. Lumír popojel autobusem, vystoupil po dvou zastávkách a pokračoval ve fotografování tam, kde je k vidění další úsek stavby kolejí - na křižovatce Haafat.
.
Obr. 19: Zde se kolejnice teprve připravují a distančně rozměřují.
.
Obr. 20: Rozměřování kolejnic.
.
Obr. 21: Pohled přes křižovatku Haafat zpět od místa příjezdu.
.
Obr. 22: Kolejová trať pokračuje dál dalším úsekem, v pozadí na pravé straně vidíme výškové hotely ...
.
Obr. 23: ... před nimiž tento úsek končí.
.
Obr. 24: Pohled od konce úseku před hotely zpět.
.
Obr. 25: Po krátkém přerušení pokládání kolejí pokračuje.
.
Obr. 26: Předchozí snímek v detailu.
.
Obr. 27: Další pohled zpět.
.
Obr. 28: Pouť kolejištěm pokračuje vstříc novým snímkům (29-31).
.
Obr. 29
.
Obr. 30
.
Obr. 31
.
Obr. 32: Opět jsme narazili na místo, kde pokládání kolejí končí.
.
Obr. 33: Ještě pohled zpět a s tramvajovými kolejemi se v této kolekci prozatím definitivně rozloučíme. Čeká nás ovšem něco neméně ze stavebního hlediska zajímavého ...
.
Obr. 34: Lumír Hanuš pokračoval v v chůzi dál a k tomuto snímku uvedl: "Po stavbě kolejí už není ani památky, ale blížím se ke staveništi mostu pro tramvaje nad silničním vjezdem do Jeruzaléma od Tel Avivu."
.
Obr. 35: Vítají nás obří stavební jeřáby.
.
Obr. 36: Informační plakát prozrazuje, jaká bude konečná podoba tramvajového mostu. Z obrázku je zřejmé, proč se mu bude říkat Strunový most.
.
Obr. 37: Jak jsme již uvedli, v zájmu získání zajímavého snímku musí fotograf občas překročit nějaký ten zákaz. Zde Lumír vstoupil potajmu na začátek mostu na uzavřeném staveništi.
.
Obr. 38-40: Stavební jeřáby.
.
Obr. 39
.
Obr. 40
.
Obr. 41: Nově budovaný most při pohledu na výjezd z Jeruzaléma.
.
Obr. 42: Jiný záběr mostu nad autostrádou ukázanou na předchozím obrázku.
.
Obr. 43: Neobvyklý záběr přes stavební průzor na Strunový most z opačné strany.